VNITŘNÍ ŘÁD ORDINACE
GYN Centrum ČB s.r.o.

Vážené pacientky, vážíme si vaší důvěry a zájmu o vyšetření v naší ordinaci. S pomocí moderních diagnostických a léčebných metod vám zajistíme kvalitní primární péči, případně se vám budeme snažit navrátit zdraví, nebo zmírnit vaše zdravotní potíže. K tomu je však nutná i vaše spolupráce, proto vás žádáme, abyste dodržovaly pokyny, s kterými vás následně seznámíme.

1.  K návštěvě naší ordinace potřebujete:

  • průkaz zdravotní pojišťovny
  • vaše telefonní číslo a e-mail

Aktualizace údajů:

Po našich pacientkách vyžadujeme nahlášení změn níže uvedených osobních údajů: změna zdravotní pojišťovny, telefonního čísla, e-mailu, adresy trvalého pobytu, nově diagnostikované nemoci, nově předepsané léky.

2. Objednání na vyšetření a objednací termíny

V naší ordinaci uplatňujeme systém objednávání pacientů, a to absolutně. Naše pacientky také mohou využívat náš on-line objednávací systém na webových stránkách. Očekáváme, že se na vyšetření dostavíte bez zpoždění. Pacientka, která přijde pozdě se vystavuje riziku, že nebude v konkrétní den ošetřena a bude si muset sjednat náhradní termín. Neobjednané a neakutní pacientky nebudou ošetřeny.

V případě, že se nemůžete dostavit na objednaný termín, vyžaduje se, abyste se z tohoto termínu omluvily co možná nejdříve, minimálně 24 hod. předem. Opakované neomluvené nedostavení se na objednaný termín považujeme za hrubé porušení vnitřního řádu a může vést k ukončení poskytování zdravotní péče konkrétní pacientce a její odregistraci z naší ordinace

 3. Akutní a naléhavé stavy

Naší snahou je ošetřit všechny pacientky, které potřebují naši pomoc. Pacientky s akutními obtížemi budou ošetřovány v průběhu ordinační doby dle uvážení lékaře a dle kapacitních možností podle jejich naléhavosti. Z tohoto důvodu může také dojít k časovému posunu u objednaných pacientek.

Dle zákona o zdravotních službách č. 372 /2011 §5 písmeno a), b) se dle naléhavosti rozlišují 2 druhy péče:

a) neodkladná péče, jejímž účelem je zamezit nebo omezit vznik náhlých stavů, které bezprostředně ohrožují život nebo by mohly vést k náhlé smrti nebo vážnému ohrožení zdraví, nebo způsobují náhlou nebo intenzivní bolest nebo náhlé změny chování pacientky, která ohrožuje sebe nebo své okolí. Mezi tyto stavy patří náhlé příhody břišní, akutní život ohrožující gynekologické krvácení, akutní bolesti gynekologického původu v podbřišku, akutní poranění v oblasti zevního či vnitřního genitálu.

b) akutní péče, jejímž účelem je odvrácení vážného zhoršení zdravotního stavu nebo snížení rizika vážného zhoršení zdravotního stavu tak, aby byly včas zjištěny skutečnosti nutné pro stanovení nebo změnu individuálního léčebného postupu, nebo aby se pacientka nedostala do stavu, ve kterém by ohrozila sebe nebo své okolí. Mezi tyto stavy patří gynekologické záněty, nepravidelné gynekologické krvácení, dyskomfort gynekologických oblastí jakékoliv etiologie, jakékoliv chronické potíže, život neohrožující krvácení z rodidel, diagnostika případných patologií v  těhotenství, postkoitální antikoncepce apod.

Dle litery zákona o zdravotních službách č. 372/2011 §48 odst. 3 lékař nesmí odmítnout pacientku pouze jde-li o poskytnutí neodkladné péče!!!

4. Výpis z dokumentace

Mezi vaše práva patří požadovat výpis z dokumentace. Lékař je povinen vám ho vydat. V případě změny registrujícího gynekologa je pacientka povinna z důvodu zajištění návaznosti péče donést výpis z dokumentace. Lhůta pro zhotovení výpisu, kterou upravuje zákon o zdravotních službách č. 372/2011 §66 odst. 1 písm. a) je 30 dnů od obdržení žádosti pacientky, nebo jiné oprávněné osoby. Tento úkon je zpoplatněn viz ceník. Jeho zpoplatnění určuje zákon o zdravotních službách č. 372/2011 §66 ods.3 písmeno a), který opravňuje poskytovatele za tento úkon požadovat adekvátní úhradu.

5. Zástup

V době nepřítomnosti lékaře např. z důvodu dovolené nebo nemoci lékaře je vždy pro akutní a neodkladné případy sjednán zástup v jiné gynekologické ordinaci. V případě zástupu, který je dle zákona sjednáván a hlášen na zdravotní pojišťovny, je pacient povinen toto respektovat a nechat se ošetřit v místě, kde je zástup sjednán (v ordinačních hodinách zastupující ordinace), pokud mu to jeho zdravotní stav dovolí

6. Ošetření cizinců

Pacienti, kteří nemluví a nerozumí česky, anglicky ani francouzsky, jsou dle zákona povinni se dostavit s tlumočníkem. Pokud takto neučiní, s výjimkou neodkladné péče, nelze je ošetřit.

7. Ceník

Pacientky jsou povinny dle zákona o zdravotních službách uhradit poskytovateli cenu poskytnutých zdravotních služeb nehrazených z veřejného zdravotního pojištění. Seznam těchto výkonů naleznete v čekárně a na našem webu www.gyncentrum-cb.cz. Tyto výkony lze uhradit v hotovosti či platební kartou.

8. Omezení

Před vstupem do ordinace si prosím vypněte mobilní telefon.

Pokud se dostavuje na vyšetření dospělá osoba, žádáme, aby si nebrala s sebou na vyšetření své děti a zajistila si pro ně hlídání. Drahá přístrojová technika a potřebný klid pro koncentraci lékaře toto vylučuje.

Pokud máte v době termínu vyšetření infekční onemocnění, žádáme vás o ohleduplnost a přeobjednání na jiný termín.

9. Informace o zdravotním stavu

Pacientka má nárok na pravdivé a srozumitelné informace o svém zdravotním stavu. Se všemi dotazy nebo problémy se obracejte na sestru nebo lékaře, budou vám zodpovězeny. Máte také možnost vzdát se podání informace o svém zdravotním stavu a určit, které osobě má být podána, nebo vyslovit zákaz podávání informací pro jiné osoby.

10. Závěrečná ustanovení

Pacientky mají povinnost chovat se slušně ke zdravotnímu personálu a také ohleduplně k ostatním pacientkám.

Agresivní chování, nedůstojná komunikace vůči lékaři či sestře, nebo užívání vulgarit či poznámek s nevhodným podtextem bude automaticky považováno za hrubé porušení vnitřního řádu naší ordinace a takové pacientky s okamžitou platností vyřazujeme z naší kartotéky na základě §48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.

Pacientky, které nebyly ošetřeny v naší ordinaci během posledních 5 let, byly vyřazeni z naší kartotéky, jelikož jejich dokumentace byla skartována na základě GDPR a vyhlášky MZ č. 137/2018 Sb.

Pacientky nesmí poškozovat a znečišťovat prostory zdravot. zařízení a poškozovat vybavení ordinace nad rámec běžného opotřebení. Pacientky jsou povinny dodržovat navržený individuální léčebný postup, pravdivě informovat ošetřujícího zdrav. pracovníka o dosavadním zdravotním stavu, o zdravot. službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků.

Pořadí pacientek určuje lékař. 

Dle zákona o zdravotních službách jsou pacientky povinny řídit se vnitřním řádem ordinace. Hrubé porušení vnitřního řádu ze strany pacientek může být důvodem k odmítnutí přijetí pacientky do péče či ukončení poskytování další zdravotní péče konkrétnímu pacientce.

 

Vnitřní řád platný k 1.9.2023                             MUDr. Oldřich Štěpánek